Vragen? Bel (020) 226 22 11

Inloggen

Inloggen

Antwoorden op
veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over LifeSignal? Hieronder vindt u de meestgestelde vragen. Staat uw vraag er toch niet bij? Stuur ons dan een bericht.

Bestellen

Hoe kan ik de SOS-knop bestellen?

U kunt een abonnement op Life-Signal afsluiten. U betaalt een eenmalige borg van € 60,- voor de SOS-knop. U kunt de SOS-knop online instellen met uw persoonlijke gegevens en voorkeuren. Wij gaan de SOS-knop koppelen aan uw account in het LifeSignal-systeem. Daarna ontvangt u de SOS-knop op uw huisadres. U kunt uw persoonlijke alarmknop meteen gebruiken.

Wat betaal ik voor de SOS-knop?

U krijgt de SOS-knop in bruikleen en betaalt daarvoor € 60,- borg. De SOS-knop wordt dus niet uw eigendom. De eerste 3 maanden betaalt u slechts € 15,95 per maand. Daarna betaalt u € 24,95 per maand. Mocht u het abonnement weer willen opzeggen, dan stuurt u de SOS-knop weer terug naar het retouradres en ontvangt u de borg terug.

Hoe lang duurt het voordat ik de SOS-knop in huis heb als ik een abonnement afsluit?

Nadat u een account heeft aangemaakt en uw persoonlijke voorkeuren online heeft ingevuld gaan wij het account koppelen aan de SOS-knop. Dit duurt ongeveer een week. Daarna sturen we deze naar uw huisadres. U ontvangt een e-mail zodra de SOS-knop naar u onderweg is.

Zijn mijn gegevens veilig?

Absoluut. LifeSignal is volledig AVG-proof en dus veilig. Wij vinden de privacy van uw gegevens heel belangrijk. Het mooie is dat LifeSignal werkt met een eigen systeem in Nederland, een server die wij zelf beheren. Al het verkeer wat naar uw SOS-knop gaat, loopt via het LifeSignal systeem waardoor uw gegevens altijd afgeschermd zijn.

Hoeveel mensen kan ik opgeven als contactpersonen?

U kunt zoveel contactpersonen opgeven als u zelf wilt. Bij het aanmaken van uw account kunt u precies aangeven wie er wanneer voor u kan zijn. De contactpersonen krijgen hierover een mail waarin zijn toestemming kunnen geven om hun gegevens te gebruiken in geval van alarmering. U kunt per contactpersoon ook aangeven welke rechten deze contactpersoon heeft.

Heeft LifeSignal ook een app?

We werken bewust niet met een app. Via uw veilige account op onze website kunt u al uw gegevens beheren en wijzigen.

Abonnement aanvragen & opzeggen

Wat als ik niet tevreden ben?

We kunnen het ons bijna niet voorstellen, maar mocht de SOS-knop toch niet voor u werken, dan kunt u altijd u abonnement stopzetten. Dit kunt u doen in uw persoonlijk account of via info@lifesignal.nl. Zodra wij uw SOS-knop hebben ontvangen, zullen wij de borg van € 60,- naar u terugstorten. Laat u binnen 14 dagen weten dat u niet tevreden bent, dan storten wij ook uw maandelijkse bedrag terug.

Waarom moet ik meteen al mijn gegevens invullen?

Om u te laten zien hoe de LifeSignal SOS-knop uw leven makkelijker kan maken en hoe het precies werkt, is het nodig dat wij uw persoonlijke gegevens kennen. Zo kunt u zelf testen wat er gebeurt en wie er ingeschakeld wordt als er iets gebeurt. Uiteraard gaan wij heel zorgvuldig met uw gegevens om. Na de proefperiode kunt u zelf bepalen of u de SOS-knop wilt houden of liever terugstuurt.

Hoe zeg ik mijn abonnement op?

We hopen het natuurlijk niet, maar het kan zijn dat u uw abonnement wilt opzeggen. In dat geval gaat u naar www.lifesignal.nl en logt u in met uw account. Rechts bovenin vindt u de knop ‘Abonnement stopzetten’. Het abonnement wordt dan na de afgesproken termijn stopgezet. Nadat u de SOS-knop heeft geretourneerd, storten wij de borg terug op uw rekening. Bedenkt u zich later nog? Dan kunt u altijd uw abonnement weer aanzetten.

Hoe verleng ik mijn abonnement?

Een LifeSignal abonnement wordt automatisch verlengd. Zo heeft u geen omkijken naar het verlengen van uw abonnement en kunt u gebruik blijven maken van uw SOS-knop. Uiteraard heeft u altijd de mogelijkheid om uw abonnement stop te zetten. In Mijn LifeSignal kunt u ook altijd uw abonnement beheren en wijzigen.

De SOS-knop

Hoe groot en zwaar is de SOS-knop?

De SOS-knop is zeker geen lomp ding. Sterker nog, dit kleine apparaatje weegt maar 35 gram en is 61 x 44 x 16 mm groot. U krijgt er een draagkoord bijgeleverd en een clip zodat u de SOS-knop om uw hals kunt dragen, maar ook aan uw kleding kunt bevestigen.

Kan ik de SOS-knop altijd bij me dragen?

Absoluut. De SOS-knop is waterdicht, licht en makkelijk te bevestigen aan uw kleding of te dragen om uw hals. Het is ook belangrijk om de SOS-knop altijd bij u te dragen, zodat u er zeker van bent dat direct de juiste hulp komt zodra er iets gebeurt.

Werkt de SOS-knop ook buitenshuis?

Zeker weten! De SOS-knop van LifeSignal werkt altijd en overal. Doordat uw SOS-knop altijd in verbinding staat met het LifeSignal systeem en niet afhankelijk is van de Wifi, werkt de SOS-knop overal in Nederland. Dus niet alleen in uw huis, maar ook daarbuiten. Neem de SOS-knop dus ook mee als u gaat wandelen, fietsen, zwemmen of op visite gaat.

Hoe lang gaat de SOS-knop mee?

De SOS-knop heeft een lange levensduur. Omdat wij 100% veiligheid willen bieden en het niet mag voorkomen dat de batterij ineens niet meer werkt, wordt de status van de batterij dagelijks gecontroleerd. Wanneer de batterij niet meer voldoende werkt, regelen wij meteen dat uw SOS-knop vervangen wordt. Uiteraard valt dit binnen uw abonnement en rekenen we hier geen extra kosten voor.

Wat als mijn SOS-knop kapot gaat?

Een SOS-knop wordt uiteraard zorgvuldig getest voordat wij de knop toesturen. Mocht er toch iets zijn, dan kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice en zorgen wij voor een nieuwe apparaat.

Is de SOS-knop er in verschillende kleuren?

Nog niet. De SOS-knop is op dit moment alleen in de kleur zwart verkrijgbaar.

Hoe vaak moet de SOS-knop op de lader?

De SOS-knop moet ongeveer 1x in de drie dagen op de lader. Als de SOS-knop bijna leeg is, krijgt u automatisch een melding.

Instellen & activeren

Hoe stel ik mijn gegevens in en activeer ik de SOS-knop?

Zodra u een account (Mijn LifeSignal) aanmaakt, kunt u al uw persoonlijke gegevens en voorkeuren opgeven. U vult uw gegevens in, uw netwerk en uw agenda. Als alles in ingevuld drukt u op de Activeer-knop. Op dat moment gaan wij de gegevens koppelen met de SOS-knop.

Geen zorgen, u kunt altijd gegevens aanpassen. Deze worden meteen opgeslagen in het LifeSignal systeem die altijd realtime in verbinding staat met uw SOS-knop.

Hoe pas ik mijn gegevens aan in Mijn LifeSignal

Dat is heel makkelijk. U kunt op www.lifesignal.nl altijd inloggen via Mijn LifeSignal. U komt dan direct in uw account waar uw gegevens kunt aanpassen. Gegevens worden direct opgeslagen in het LifeSignal systeem die in verbinding staat met uw SOS-knop. Wijzigingen worden dus meteen verwerkt.

Kunnen mijn kinderen ook gegevens aanpassen?

Als u dat wilt, dan kan dat! Vooraf kunt u zelf instellen wie toegang heeft tot uw account en wie welke rechten heeft.

Vraag uw SOS-knop aan

Staat uw vraag hier niet bij?

Heeft u een andere vraag of wilt u meer weten over de
SOS-knop?

Mail ons: info@lifesignal.nl

Bel ons:
(020) 226 22 11